Header menu

Corona-virus:

Vær opmærksom på, at mange services og tilbud i Københavns Kommune fortsat er ændrede, lukkede eller gradvist ved at åbne. Læs mere på kk.dk/corona

Træning

Vær med i et af vores træningsforløb og få inspiration til, hvordan du kan være aktiv og holde dig i gang - også efter dit forløb hos os.

OBS! Vores tilbud er i øjeblikket anderledes pga. situationen med corona. Læs mere i vores Corona-sektion.

Bevægelse er vigtig, også for dig med hjertesygdom eller diabetes. I Center for Diabetes tilbyder vi forskellige træningsforløb, som giver dig inspiration til, hvordan du kan være aktiv og holde dig i gang, også når dit forløb slutter hos os.

Træningsforløb

Formålet med vores træningsforløb er at give dig støtte og viden om, hvorfor det er godt at bevæge sig, at du mærker hvad der sker i kroppen, når du er fysisk aktiv og får lyst til at bevægelse bliver en del af din hverdag.

Undervejs i træningsforløbet vil du blive præsenteret for forskellige motionsformer som kan inspirere dig til en mere aktiv hverdag.  

Det er vigtigt for os, at du bliver tryg ved at være fysisk aktiv og lærer din egen krops fysiske evner at kende. Derfor tilpasser vi også træningen, så den passer til dig og de øvrige deltagere. Og så lægger vi vægt på, at træning gerne må være sjovt!

Vi har træningshold både morgen, middag og aften, samt hold kun for mænd eller kvinder. Træningen ligger på faste dage og tidspunkter og foregår både indendørs og udendørs.

Træningen foregår i grupper med ca. 8-14 deltagere. Der er mulighed for både større hold og lidt mindre hold, afhængig af dine behov.

Yoga

I Center for Diabetes har du også mulighed for at afprøve yoga som træningsform. Denne træning indeholder fysiske yogaøvelser, åndedrætsøvelser, afspænding og mindfulness. Yoga vedligeholder og øger bl.a. smidighed, balance og muskelstyrke. Træningen foregår en gang om ugen i 1½ time i en gruppe på ca. 8-10 deltagere.

Sund i naturen

Sund i naturen er et tilbud, der integrerer friluftsliv og naturglæde med undervisning og madlavning. Det foregår i Søndermarken hvor vi mødes 5 gange, som regel en gang om ugen fra kl. 10-14. Sund i naturen foregår i en gruppe, og der kan være op til 20 på holdet.