Praktisk information
Praktisk information
Adresse og kontakt
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om dine muligheder i Center for Diabetes og Hjertesygdomme.
Ankomst
Hvis du har tid til en samtale, skal du henvende dig på 3. sal i venteområdet, hvor du vil blive hentet af den medarbejder, du skal tale med.
Hvis du er allerede er i et forløb og skal til træning, undervisning eller madlavning, kan du gå direkte til det lokale, som fremgår af din mødeplan.
Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til at finde vej, er du meget velkommen til at spørge medarbejderne i receptionen.
Afbud
Du skal melde afbud, hvis du bliver syg, eller hvis du af andre årsager bliver forhindret i at møde op til din aftale.
Ring til os på 35 30 24 00, hvis du er nødt til at melde afbud. Hvis du ringer uden for vores telefontider, kan du lægge besked på vores telefonsvarer. Se telefontiderne øverst på denne side.
Faciliteter
Du kan altid få gratis kaffe, the og vand i Center for Diabetes og Hjertesygdomme. Det er ikke muligt at købe noget at spise - så medbring selv mad, hvis du har behov for det. Der er gratis wifi (internet) i hele centret.
Hvis du skal deltage på et træningshold, kan du benytte centrets omklædnings- og badefaciliteter før/efter træningen. Medbring en hængelås, hvis du ønsker at låse dine ting inde.
Forberedelse
Før du kommer til din første samtale, må du gerne tænke over, hvad der er vigtigt for dig - i forhold til dit liv med type 2-diabetes eller hjertesygdom. Vi anbefaler, at du tager en pårørende med til den første samtale.
Kørsel
Hvis det vurderes, at du har behov for kørsel, fremgår dette af dit indkaldelsesbrev.
Offentlig transport
Bus
1A - Stå af på Tove Ditlevsens Plads (Enghavevej) eller Vesterbrogade (Enghavevej)
7A - Stå af på Platanvej (Vesterbrogade)
S-tog
Københavns Hovedbanegård eller Carlsberg Station
Metro
Frederiksberg Allé eller Enghave Plads
Parkering
Der findes handicapparkering og cykelstativer i gården med indgang fra Tøndergade.
Tolk
Hvis du har brug for en tolk, skal du give os besked mindst syv dage før din første samtale. Vi tilbyder tolkebistand på en lang række sprog - fx arabisk, tyrkisk og urdu.
Hvis du har en pårørende, som kan være tolk, er du meget velkommen til at tage vedkommende med i stedet.